zondag 17 maart 2013

Hoe Citroen aan haar naam kwam..

Vandaag mijn kamer een grote schoonmaakbeurt gegeven. De hele dag het raam open gehad, en Kyra lekker meezingen en roepen met de vogeltjes buiten. Muziekje erbij, wierookje aan, helemaal perfect. Toen alles klaar was mocht Kyra eruit. Alles ontdekken wat verschoven was of een nieuwe plek had gekregen. Vindt hij helemaal geweldig! Dit wordt een rustige week, heb alleen nog in de planning dat ik a.s. donderdag naar Melbourne ga. Lekker poetsen en een stukje lopen. Ik ga een foto maken en hier posten! Kan ook niet wachten tot Citroentje bij ons komt. Alles staat al klaar eigenlijk, de kooi, de speeltjes, hoef alleen nog haar voer aan te schaffen. Maar dit koop ik wanneer ik haar ophaal. Dat wordt waarschijnlijk 16 april... Zo spannend! Voor de mensen die dit lezen en zich afvragen waarom ik in HEMELSNAAM mijn papegaai Citroen noem, zal ik dit even uitleggen :) Ben namelijk de laatste weken druk bezig geweest met het zoeken naar een naam voor mijn grijze roodstaart. Namen die o.a. voorbij kwamen: Savannah, Michaela, Yana, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar wat ik ook bedacht, kon de juiste naam niet vinden. Tot een vriendin me Citroen voorstelde. Ik ben namelijk helemaal citroen verslaafd! Ik spaar alles wat een citroengeur heeft. Ik douche met citroen- shampoo, conditioner en badschuim. Ik maak schoon met citroen schoonmaakmiddel. Ik was af met citroen afwasmiddel. In mijn kamer staan verschillende Citroen luchtverfrissers, ik heb citroenkaarsjes, en citroen wierook. Ik hou gewoon zo van de lucht van citroen! En wat is er leuker om je lieveling een naam te geven waar je veel mee hebt? Citroen dus!En zo is Citroen aan haar naam gekomen... :)

1 opmerking: